W. naar Asten - Reisverslag uit Asten, Nederland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu W. naar Asten - Reisverslag uit Asten, Nederland van Harry Vaarwerk - WaarBenJij.nu

W. naar Asten

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry

16 Januari 2015 | Nederland, Asten

Na zijn opleiding op het Juvenaat te Bergen op Zoom volgde het Noviciaat in Asten (Limburg): een jaar van lichamelijke arbeid, mediteren en bidden om zich voor te bereiden op het kloosterleven. Op 8 september 1922 legde hij daar zijn kloostergeloften af; zo werd hij novice en ‘werd hij gekleed’, d.w.z. dat hij toetrad tot de congregatie en ‘in toog ging werd gestoken’.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Asten

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2015

W. naar Haaksbergen

03 Februari 2015

W. naar Camaragibe

03 Februari 2015

W. naar Paudalho

03 Februari 2015

W. naar Varzea

02 Februari 2015

W. naar Capela N.S. de Lourdes
Harry

Mijn tocht is een navolging van de levenstocht van mijn oom Pater Willem ten Vaarwerk, geboren op 27-1900 in Haaksbergen en aldaar overleden op 7-2-1987. Bij het lezen van zijn nagelaten brieven en het zien van de vele foto's ging deze man mij hoe langer hoe meer intrigeren. Wat is toch voor een man geweest? Om daar achter te komen heb ik al het materiaal zoveel mogelijk geselecteerd naar de lokaties waar hij heeft gewoond en gewerkt. Toch heb ik daarbij vragen, vele vragen, waarop men mij hopelijk antwoorden kan geven. Tegelijk hoop ik dat men mij aanvullingen kan geven in de vorm van foto's, anecdotus of wat dan ook.

Actief sinds 16 Jan. 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 20175

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: